Karakter interview med Stella fra Ham Med Skægget


Jeg har været så heldig, at ved at lokke med brunkager og gløgg, har Stella slået et smut forbi til et lille interview.



Der er nogle som ikke kender dig endnu – kunne du ikke fortælle lidt om dig selv:

Jo. Hej! Mit navn er Stella, og jeg er en kvinde i 30'erne. Jeg er gift med mit livs kærlighed, Kalle, og sammen har vi vores niårige datter, Mille.
Fordi det er december lige om lidt, må jeg hellere advare dig - jeg elsker julen!
"Officielt" venter vi til den første december med at pynte op til jul, men de drilske nisser finder stadig vej på reolhylderne i begyndelsen af november. Hvor de kommer fra, det ved jeg sørme ikke ;)
Jeg føler mig så heldig, fordi min familie er lige så vilde med jul, som jeg er!
Bare tanken om at være gift med en fyr, som ikke elsker jul, giver mig helt gåsehud!
Men det sagt, så tror jeg, at jeg må have fejlet et eller andet sted, fordi min datter Mille pludselig fortæller alle at Julemanden ikke eksisterer?!
Jeg har en nagende mistanke om, at det er en af hendes veninder, der fylder hendes hoved med det vås.



Fortæl mig om din familie:

Min far døde, da jeg var fire år gammel, så jeg voksede op alene sammen med min mor. Jeg kan ikke huske ham, eller da han døde, og vi taler sjældent om ham, men jeg ved, at min mor stadig sørger over ham. Jeg kan ikke bære at se hende så trist, når vi nærmer hans fødselsdag og datoen for dagen han døde. Jeg tror det ville være godt for hende, hvis vi talte om ham, men jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde. Jeg er sikker på, at hvis bare vi kan få taget hul på det, så vil det hele komme frem. Men jeg er bange for at gøre hende ked af det, hvis jeg spørger om ham.


Hvad har du købt i julegave til din familie?

Det kan jeg da ikke fortælle dig. Hvad hvis de læser dette interview? :)


Hvad ønsker du dig til jul?

Åh, det ved jeg ikke rigtig. Jeg synes jeg har alt i mit liv - kærlighed og lykke.
Hov, vent, jeg ved hvad mit ønske er. Jeg ville ønske, at Mille ville tro på Julemanden igen. Jeg håber hendes mistillid til Julemanden vil forsvinde, når han kommer på besøg juleaften. Jeg kan slet ikke vente!



Læs mere om Stella´s jul sammen med hendes familie i historien "Ham Med Skægget"




Kan du huske det øjeblik,
du ikke troede på Julemanden mere?

Da niårige Mille pludselig ikke længere tror på Julemanden, sætter det hele huset på den anden ende. 
Mor, Stella, er i vildrede, da jagten på Julemanden viser sig at holde på familiehemmeligheder. 
Julen er i fare!
Og der er kun en, der kan redde den ... 






Kommentarer